Markkinointitoimisto mäkeen ja todelliset tekijät näkyville

Pohdimme syksyllä, että yritysilmeemme on vähän turhan kliininen ja mitään sanomaton, eikä se tuntunut vastaavan ollenkaan sitä, mitä me todella olemme. Kotisivumme oli täynnä latteita mitään sanomattomia lauseita siitä, kuinka olemme kokenut korjausrakentaja, joka panostaa laatuun, aikatauluun ja kustannuksiin, mutta kuka uskoo tätä? Kaikkihan sanovat sivustoillaan ja markkinoinnissaan olevansa hyviä siinä, mitä he tekevät, mutta se ei herättänyt mitään tunteita tai ajatuksia meissä eikä kotisivujen yhteydenottojen määrän perusteella asiakkaissakaan.

Päätimme, että asiaan pitää saada muutos. Tuodaan esille ketä me todella, mitä osaamme ja minkälaisena nykyiset asiakkaat ovat meidät kokeneet eli rehteinä mukavina tyyppeinä, joiden kanssa on mukava tehdä hommia.  Emme ole lähteneet helppoheikkeilemään tai muuten ole mielistelemässä tilaajaa sanomalla, että kaikki onnistuu, vaikka lopputuloksena syntyy vaan pettymyksiä. Me kerromme miten asiat todella ovat ja haemme yhdessä hyviä ratkaisuja, jotta projektit saataisiin täyttämään niin asiakkaan kuin meidän tavoitteet

Tavoitteet tosin usein ovat näitä samoja, mitä aiemmallakin sivulla latteasta mainittiin eli hyvää laatua kohtuu hintaan aikataulussa. Halusimme kuitenkin saada konkretisoitua tämän sanahelinän todellisiksi tarinoiksi, joista selkiää, mitä tehtiin, miksi tehtiin, ketkä tekivät ja siten tuotua se kaikki kertynyt osaaminen eloon.

Tämän havahtumisen jälkeen kävimme keskusteluja olemassa olevan markkinointitoimiston ja muiden markkinointitoimistojen kanssa. Tuntui, että yhteistä säveltä siitä, miten saataisiin tuotua niin yrityksen kuin yrityksen takana olevien ihmisten persoonat esille ei vain löynyty. Päädyimmekin tämän jälkeen radikaaliin ratkaisuun ja pohdimme, mitä jos tehtäisiinkin homma itse. Alettaisiin puhua kuin rakentaja rakentajalle.

Tämä poiki myös sen, että markkinoititoimiston lattean kotisivun takana piilottelun sijasta, josta ei löydy edes yhteystietoja vastuuhenkilöille, haluamme tulla paremmin esiin persoonina ja järjestää asiat niin, että homma on oikeasti vimpan päälle jiirissä

Rupesimmekin tämän takia myös rakentamaan toiminnanohjausjärjestelmää, jotta voidaan varmistaa, että palvelu pysyy tasalaatuisena projektista toiseen, sen sijaan, että projektia nyt hoidettaisiin, miten sillä hetkellä parhaaksi nähdään. Tämä mahdollistaa sinulle asiakkaana hyvän kokemuksen joka kerta ja luoton siihen, että kyllä se Antrax hoitaa.

Tietysti kun on kyse rakennusalasta ja etenkin meidän kaltaisesta toimijasta, jonka projektit perustuvat tilaajien yksilöllisiin tarpeisiin, eikä esimerkiksi kylpyhuoneremonttien tekoon sarjatuotantona niin mitään täydellistä pelikirjaa ei varmaan koskaan pysty luomaan. Eli väistämättä iso rooli jää myös projektijohdon omalle ammattitaidolle, jolla vastataan muuttuviin tilanteisiin ja erilaisiin projekteihin. Huomioiden, etttä projekteissa on kuitenkin toistuvia asioita, jotka on mahdollista miettiä kuntoon ja dokumentoida prosesseiksi.

Nyt kokonaisuus alkaakin olla siinä jamassa, että voimme seisoa sanojemme takana ja laittaa nämä kotisivut ulos ylpeinä tekemisestämme ja tekijöistämme. Toivotankin sinulle antoisia lukuhetkiä sivustollamme, jos et ole vielä ehtinyt, käy vaikka katsomassa referenssitarinamme. Ainakin meillä tuli muutamat naurun hymähdykset niitä kirjoitellessa ja muistellessa sitä, miten projektit menivätkään.

viimeisimmät kirjoitukset

Mitkä toimitilat vuokrataan 2021?

Helsingin Sanomien uudessa Visio lehdessä oli mielenkiintoinen artikkeli siitä mihin työelämä on menossa ja minkälaisia toimitilat tulevat olemaan pandemian jälkeen. Kiinteistömarkkina kun koostuu kuitenkin pääosin

Lue lisää »